Telefoonteksten.nlProfessioneel ingesproken, gegarandeerd goed!

Zou u zelf uw eigen radiocommercial inspreken? Waarom dan wel uw welkomstboodschap en andere voiceprompts? Laat mij uw tekst nakijken en inspreken. Zo bent u verzekerd van een professioneel klinkende meldtekst.

Over mij

Mijn naam is Martijn Warnas, voice-over en presentator. Sinds 2009 ben ik full-time voice-over en sindsdien mocht ik niet alleen heel veel bedrijfsfilms, cursusmateriaal en commercials inspreken, maar ook enkele honderden voice response systemen, antwoordapparaten, meldteksten en persoonlijke voicemails.

Mijn klanten vertellen mij vaak dat ze lang hebben gezocht voor ze een stem vonden waar zo snel en zo prettig mee te werken valt. Geen wonder, want ik ben dagelijks bezig met inspreken. U wacht dus nooit lang op antwoord of op uw bestanden. Daarnaast heb ik een achtergrond als journalist en schrijver, dus ik kan u (ook in het Engels) aan prima teksten helpen.

Kijk naar deze lijst met opdrachtgevers en zie bij welke bedrijven ik (onder andere, de lijst is bij lange na niet compleet) de telefoon opneem!

Mag ik u ook van dienst zijn? Mail of bel me gerust, of vraag meteen een offerte aan op basis van uw (concept)-tekst via mijn unieke tarievencalculator.

Martijn Warnas, uw stem

Contactgegevens

TelefoonTeksten.nl is een label van Warnas Woord & Web te Hoofddorp, KVK 34147003. Gebruikt u bij voorkeur het contactformulier op de voorpagina van deze site of mail naar info@telefoonteksten.nl. Bellen mag uiteraard ook, maar uit de aard van mijn werk volgt dat ik mijn telefoon meestal op 'stil' heb staan. Het nummer is 06-27521365.

Vaak gestelde vragen

Ik moet teksten regelen voor onze centrale. Hoe regel ik dat?

Schrijf de teksten uit die u nodig heeft en tel het aantal woorden of voer de tekst in op de calculator in mijn site. Zo krijgt u direct een prijsopgave. Als die akkoord is, vult u de rest van het formulier in en klikt op verzenden. Ik reageer per email om de prijsopgave te bevestigen. Als u akkoord geeft, ga ik voor u aan de slag. Kort daarna (doorgaans een werkdag) krijgt u een per email een link naar de bestanden, die u dan kunt downloaden.

 

Ik weet niet precies hoe ik die teksten moet opstellen, kun je me helpen?

Jazeker. De ruwe opzet moet zelf doen, maar ik kijk uw tekst altijd na en mail eventuele correcties en voorstellen ter goedkeuring. Ik let ook op een logische volgorde. Kijk voor basisteksten op de pagina 'teksten' van deze website. Daar vindt u allerlei voorbeelden om mee te beginnen.

 

Ik kan de Nederlandse tekst wel verzinnen, maar ik vind vertalen naar het Engels lastig. Kun je helpen?

Ja, desgewenst vertaal ik uw teksten ook naar het Engels. Hiervoor reken ik een meerprijs, afhankelijk van de tekstlengte en de complexiteit van uw tekst.

 

Wat voor bestandstypes kun je leveren?

Veel voorkomende bestandstypes voor telefooncentrales zijn: a-Law wav, mu-Law wav (allebei sterk verouderd), PCM wav (De CD-standaard) en MP3. Typisch is bijvoorbeeld PCM Wav 16 bit 8000 Hz. Weet u niet wat uw centrale nodig heeft, mail me dan een werkend bestand. Dan kijk ik wat dat is. Met het bestandsformaat G.723.1 kan ik u momenteel niet van dienst zijn. Als uw provider eist dat u daarin aanlevert, is dat onredelijk. Dat is een buitengewoon ongebruikelijk bestandstype.

 

Welke verplichtingen schept het als je een demo voor ons maakt?

Een demo maak ik gratis en zonder enige verplichting. Wel kan ik er voor kiezen om een opname van een vergelijkbare opdracht als demo op te sturen of de bedrijfsnaam te verbasteren. Overigens heb ik op deze site een speciale demo-sectie. Uw opdracht klinkt PRECIES zo, al kan de toon wat zakelijker of juist vriendelijker, naar wens.

 

Uit welke stemmen kunnen we kiezen? Zijn er ook vrouwenstemmen?

Er is maar 1 stem beschikbaar: mijn stem. Daarom kan ik goedkoop en snel leveren. Als ik andere stemacteurs moet inhuren, die in veel gevallen ook nog eens naar mij toe moeten komen om de opnames (en evt. correcties) te doen, zouden mijn prijzen aanzienlijk hoger moeten liggen.

 

In welke talen kun je opnames leveren?

Uiteraard in het Nederlands, maar ook in perfect Brits Engels. Mijn Duitse uitspraak is prima, maar de vertaling moet u zelf aanleveren omdat ik daar grammaticaal niet vloeiend in ben. Eventueel adviseer ik een vertaalbureau. Mijn Frans is schoolfrans, dus daar profileer ik me niet mee. (Toch zijn er soms klanten die me in Frans laten opnemen. Het is wel begrijpelijk.)

 

Ik zoek een melding voor mijn voicemail, kan dat ook?

Ja, dat doe ik zeer geregeld. Het probleem is alleen meldteksten voor de voicemail van een 06-nummer alleen kunnen worden opgenomen via de telefoon. Anders gezegd: ik kan wel een MP3-bestand sturen, maar dat kunt u nergens 'uploaden'. De oplossing daarvoor is om die MP3 zelf af te spelen op een laptop of computer en hem op te nemen via de microfoon van uw toestel. De een lukt dit wel, de ander krijgt het niet voor elkaar. Een alternatief is dat ik de opname zelf inspreek op uw voicemailbox. Dat heeft als nadeel dat u de opname per ongeluk kwijt kunt raken en deze ook niet mee kunt nemen naar een andere provider. Wilt u toch dat ik op afstand inspreek, dan heb ik daarvoor het inbelnummer van uw provider nodig om op afstand uw voicemail te beluisten, plus uw telefoonnummer en de pincode van uw voicemailbox.

 

Die tevredenheidsgarantie, wanneer geldt die?

Ik doe daar niet moeilijk over, dus dat zijn geen ingewikkelde spelregels. Bent u niet tevreden, dan betaalt u niets. Ik vraag alleen wel een gemotiveerde reden voor de afwijzing, zo snel mogelijk na levering. Als ik eenmaal gefactureerd heb is 'we zijn ontevreden' geen reden om niet meer te betalen, dan gaat het gewoon door naar mijn incassopartner. Overigens gebeurt dit maar 1 of 2 keer per jaar en vrijwel altijd is de reden dan: 'de directie wilde bij nader inzien toch een vrouwenstem'. Mijn tegenvraag is dan altijd: 'En zitten er toevallig ook vrouwen IN die directie? ;-)

 

En wat nu als we later aanpassingen nodig hebben?

Tot een maand na oplevering zie ik kleine aanvullingen en wijzigingen als service. Daarna zie ik het als een nieuwe opdracht, met een starttarief van 50 euro, ook als bijvoorbeeld enkel de bedrijfsnaam moet worden gewijzigd. Tenzij ik niet goed uitkijk bij het oversteken, blijf ik dit nog heel lang doen. Ik spreek namelijk niet alleen telefoonteksten in, maar werk full-time als voice-over voor bedrijfsfilms, commercials, instructiemateriaal en dergelijke. U kunt dus nog jarenlang bij me terecht.